söndag 22 december 2013

Vad gör lite regn?

Ligger här i mörkret på hotellrummet o lyssnar till min familj som alla snarkar gott medan regnet smattrar på rutan. Det var inte så vi hade tänkt oss vädret så här dagarna innan jul, men vad kan vi göra åt det mer än att göra en bra dag av dagen vi hade här.
Vi satt runt ett litet bord på hotellrummet efter 6 timmar bland tomtar och troll och jag kan inte annat att känna tacksamhet. Kallt, blött men en härlig upplevelse och något vi fick uppleva tillsammans. Det är det som är det viktiga. Att vara tillsammans och få må gott i det stora och det lilla.
En lång julledighet ligger framför mig och det känns skönt. Är varken trött, utarbetad, stressad eller på annat sätt i behov av ledigt av den anledningen men det är alltid skönt med andrum. Tid att tänka, tänka om, tänka nytt. Jag älskar avbrott av den anledningen. Ledig tid att lägga på lite mer träning. Få kvalitet på det sätt jag fått denna veckan vilket känns riktigt bra.
Så med ett backpass i måndags, ett HIIT-circel plus GRIT-strength i tisdags, crossfit fredag och ett brickpass med cykel 30 min o löpning 20 min (3,7 km) idag på gymmet vid hotellet, hoppar jag in i julveckan med en massa kul att se fram emot. Inte minst förhoppningen om träning, massa tid med hela min familj o några dagar på västkusten.
Skaffa er en fin julvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar