torsdag 31 oktober 2013

När världen glöder

Min första låt som jag sjöng har bland annat texten "...åh tjejer ni måste höja era röster för att höras". Där och då var liksom ribban lagd. Jag kan inte bara titta på när världen glöder och liksom pyser över av allt som händer. Känslan att agera har funnits länge men i vad? Det finns ju så mycket. Att rädda världen önskar jag att jag hade makt att göra. Men det är för stort, ej konkret, för svårt att sätta fingret på. Onåbart. Jag kan göra lite och tillsammans kan vi göra mycket. Det är var mitt fokus ligger just nu. Att agera. Våga se, våga öppna ögonen för det Sverige vi lever i. Vilja göra skillnad. Det vackraste är att jag inte är ensam. Mitt nätverk är fantastiskt. Vi gör någonting bra. Vi hjälper tills annan hjälp anlänt.

Min mor skrattar när jag säger att jag har ordning. Men vet ni vad, det börjar lägga sig allting. Det jag söker har jag liksom funnit. Mitt fokus har landat i något där jag kan göra omedelbar skillnad. Det finns en tillfredsställelse i det. Detta slog mig när en vän skrev i sin blogg idag om sin utveckling som hon gjort senaste åren.  Så är det ju. Jag är inte densamma, det jag skriver är inte detsamma. Visst är det häftigt. Saker som var viktiga för några år sedan är inte viktiga längre. Andra saker är väldigt viktiga. Livet har förändrats och det är först nu jag kommit ikapp.

Det är det här jag vill skriva om. Det som är viktigt. Det som gör skillnad och allt däremellan. Allt det som fladdrar i en överfull hjärna med stenkoll på vad den vill.

Tack alla ännu en gång för er generositet. Den här veckan har vi gjort något gott. Det känns bra. Mitt hjärta brinner av glädje.

Så välkomna in i min starka värld kantad av rosa. Rosa för att visa på att man kan klättra högt i träd även med pumps på fötterna och mascara på ögonfransarna. Länge har jag tvekat men nu vet jag vart jag vill med mina skrivna ord.

Ha en fortsatt fin kväll.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar