tisdag 17 september 2013

När man hör till.

Livet bjuder på fantastiska upplevelser just nu. Det bjuder på fantastiska upplevelser för att jag ser till att det gör det. Det bjuder på samhörighet, gemenskap, vänskap, kärlek, glädje, lycka, hälsa.

I helgen träffade jag gamla vänner. Jag hade arrangerat en återträff och i helgen var det dags. Ett gäng som hade hunnit samla på sig en och annan erfarenhet, skaffat ett gäng barn, fått kompetens från några olika jobb, omskolning, en och annan med ring på fingret. Trots allt som hänt de senaste 13 åren så kändes det som att vi tog vid där vi senast slutade. Det finns en samhörighet, en vänskap som jag verkligen värdesätter. Det känns äkta.

Minnen kom upp från när vi byggde och bodde i bivack, när vi körde Linggymnastik, hårdrocksteman, djungelteman och inspelade intervjuer och gympapass. Långfärdsskridskor på Nydalasjön, bakfyllor, tentor, curling, Borgafjäll och allt annat som ryms i minnesbanken. Ja, för de tre (för några fyra) åren vi pluggade tillsammans rymmer så otroligt många minnen och upplevelser. Ett fint minne från en rolig del av livet och det bästa av allt, så många vänner som finns runtom i landet. Vilken rikedom.
Vandring upp och ner för Åreskutan i fredags och downhill på lördagen, i härligt höstväder. God mat, fika på mysigt kaffe och en himla massa snacktid.
 



En del av mitt liv, guldkornen, som ger så mycket energi. Så tar vi oss an vardagen igen. Ett annat forum jag verkligen älskar att höra till i. Mina barn, min familj, mitt jobb, mina idéer som är på gång, min träning och allt däremellan.

Rev av ett cykelpass för medlemmarna på Sportsgym idag och därefter 5 km löpning. 35 min cykel (plus nedvarvning och stretch) + 25 min löpning. Ännu ett brickpass i mitt pussel mot en IronMan.

Nu säger jag god natt och satsar på en fin onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar