måndag 23 september 2013

Det blir inte alltid som man tänkt men ofta blir det bra ändå

Jag hade inte tänkt mig en skena på handen i tre veckor. Jag är anmäld till Tjurruset om 13 dagar. Dom har utlovat 10,4 km mer extrem bana än någonsin. Dom har utlovat lera, vattenhål, uppbyggda hinder. Sand, grus, omkullvälta träd, extremt branta backar och jag vill vara med. Men känner att det går inte. Även om själva skadan inte sätter stopp för det är jag begränsad och det räcker med att jag halkar, slår i någon eller måste ta i med handen för att smärtan skall komma tillbaka. Jag vill än hellre att det skall bli bra så fort som möjligt istället för att chansa.

För fem veckor sedan fick jag en rejält stor planka över tummen/handen. Den ramlade från hög höjd och kom i ganska bra fart. Jag har slitit på sedan dess med förhoppning om att det bara är en liten stukning som tar tid att läka men i fredags hade jag så ont att jag ringde HC (Hälsocentralen). Så idag åkte jag dit och därifrån vidare till röntgen, akuten och sedan avslutningsvis arbetsterapin där dom gjorde den här fina lila ortosen till mig istället för ett gips. Med gips hade jag inte fått jobba ur hygiensynpunkt men den här lilla mojjängen går både att köra i tvättmaskin och sprita så då slipper jag förhoppningsvis att bli sjukskriven. Det vill jag inte!! Med oklar diagnos men förmodad sen- och ligamentsskada får jag nu dras med den här kompisen dygnet runt i tre veckor.

Det går verkligen troll i mina förhoppningar om att genomföra lopp som jag anmält mig till det här året. Magsjuka lagom till TjejVasan, ej tillräckligt långa distanser efter barnafödande för att våga mig på Göteborgsvarvet och nu tummen lagom till Tjurruset. Men.....

......jag tänker inte ens bryta ihop den här gången utan bara komma igen. Den här veckan skulle bli en bra träningsvecka och det är bara tisdag imorgon så det är bara att köra på. Det blir bra även om det inte alltid blir som man har tänkt sig.

Imorgon kör jag min cykelklass på Storsjöbadet och försöker få in lite löpning innan. Sedan är det kvällsjobb som gäller.

Avslutar med att fråga om någon vill köpa en startplats till Tjurruset den 6 okt. Annars vet jag en läkare på akuten som vill ha den. :-)

Skaffa er en grym vecka. Det skall jag och min lila kompis göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar