måndag 19 augusti 2013

Brick-pass it is!

Nej, det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig i morse. Men blir det någonsin det? Men vet ni vad det bästa är.......det blev bra ändå. Luften i bakdäcket hade börjat läcka ut och jag hade ingen lust att cykla in till stan, första dagen på nytt jobb och kanske bli fast i Ås pga att det inte fanns någon luft i däcket. Inte bra!

Istället tog jag bilen. Blundade för den fina morgonen. Övervägde både en och två gånger om jag inte skulle ta mig an Gustavsbergsbacken istället, så jag fick vara ute, men....nej. Brick-passen måste in nu så in på gymmet, fram med min spinningskiva och ner i cykelsalen. Där cyklade jag först i 35 min innan jag ställde mig på löpbandet och sprang 5 km i 5 min/km tempo rakt igenom förutom de sista 500 m som jag tog i 4.30 tempo. Pang! Där satt det! Benen svarade jättefint på löpningen efter cyklingen. Syresättningssystemet fick jobba på bra vilket var en skön känsla.

I och med att jag inte cyklade till jobbet fick jag inte cyklingen hem på 17 km som jag hade önskat men jag fick ett bra pass och jag slutar spekulera där och går vidare mot nästa träningspass.

Första dagen på jobbet har tagit mycket energi trots att det "bara" varit en planeringsdag, så nu säger jag "over and out".

Jag med min blåbärsälskande fanklubb på fjället. ;-)

2 kommentarer:

  1. Brick pass vad är det? Och du, vilken härlig bild!

    SvaraRadera
  2. Det är pass där du först kör cykel och sedan löptränar direkt efter. Oklart varför det heter brick-pass. Brick betyder ju tegelsten på engelska så kanske är det för att benen känns som tegelsten när man hoppar från cykel till löpning? Vad vet jag? ;-)

    SvaraRadera