lördag 24 augusti 2013

4.43 tempo i Stockholm

Landade något försenad i Stockholm strax efter lunch idag och kände ganska snart att jag ökade tempot med en gång. Kände mig nästan lite stressad fast hela dagen låg framför mig och jag var helt solo.

Slog mig ner i solen med ett stort glas Ramlösa och en skaldjurssallad och laddade inför träningen på Planet Fitness. Visst hade löpningen kunnat bedrivas ute idag men jag ville åt poolen, relax och bubbelpool. Behövde varva ner och bara må gott en stund.

För mig finns inget annat alternativ än intervallträning när jag står på löpbandet så idag blev det 6*1 km intervaller  i 4.43 tempo rakt igenom i lätt lutning. Använder uttrycket som jag fick lära mig på tunnelbanan; Fett jobbigt! ;-) De första två km gick utan större ansträngning, den tredje och fjärde började kännas och de två sista var riktigt rejält slitiga. Resultat! Avslutade med styrkeövningar i ca 30 min och sedan det allra bästa, spa-delen. Helt ljuvligt!

Kan verkligen rekommendera det gym jag besökte idag om du skall iväg till Stockholm och vill träna. Väldigt bra bemötande, fina lokaler i vilka man skulle kunna spendera en hel dag och allt från gruppträning, gym, crossfit, spabehandlingar och relax.

Har landat på hotellrummet och skall nu ladda om inför imorgon och så det allra bästa när barnen är 60 mil bort, sova hela natten. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar