onsdag 24 juli 2013

Västkustsommarens avslut med 7 km löpning


Västkustsommaren är över för den här gången. Den har innehållit så mycket bra, så härliga dagar att när det idag på  kvällens löptur duggade lite lätt, blixtrade och åskade, samtidigt som solen sken över badstranden så kände jag mig som världens lyckligaste människa. En människa som har allt. Familj, vänner, upplevelser, hälsan, livet, rörelse och framtidsplaner. Jag har ett nytt jobb att gå till i augusti. Ett jobb som jag verkligen ser fram emot. En nystart. 

Sommarveckorna på kusten har inneburit balans mellan träning, goda middagar med gott i glasen, sällskap och besök av vänner och bad och sol. Förra veckan skrapade jag i hop ett crossfit-pass lördag, en löprunda på 2+4 km tillsammans med gympa tisdag och löpning 2+3 km och gympa torsdag. En lite lättare träningsvecka men helt ok när livet även innehåller så mycket annat. Förra veckan innehöll ju även en golfrunda och möjligheten att prova på SUP. 

Veckans träning har börjat bra och kommer avslutas bra. Lördagens barnvagnslöpning landade på 10 km och söndagens tempopass på 7 km. Kvällens löppass tillsammans med sambon resulterade också i 7 fina km. Känns fantastiskt bra i löparkroppen. Löpningen har verkligen börjat bli ett beroende igen. Nu skall jag inte tappa bort styrkan när jag fått igång den via gympan senaste veckorna. 

Imorgon drar vi uppåt i landet igen. Löparskorna är lättillgängliga och kusinen med familj som skall med har sina skor med också. Sommaren fortsätter även om den gör det på mer nordliga breddgrader. 



Må fint vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar