måndag 29 juli 2013

In i ett nytt träningsår.

Gott nytt träningsår! För mig startar nu år två på min resa mot IronMan och jag inser att träningen nu måste nå lite andra dimensioner än tidigare. Jag måste fundera lite på hur jag vill lägga upp den fortsatta träningen och börja få in brickpass i min träningsvecka.

Det flyter på bra nu. Förra veckans totala löpning på 29 km uppdelat på fyra pass, 10 km barnvagnslöpning, 7 km tempo, 7 km med sambon och ett crosspass innehållande 9 styrkeövningar och 5 km löpning totalt, gör att jag sprang ytterligare lite längre än tidigare veckor. Det blir bättre och bättre och det känns bra i kropp och själ.

Det är dags att sätta upp nästa års mål, anmäla till motionslopp och ta sikte på att genomföra dem. Av förra årets anmälningar blev det intet, med goda "ursäkter" men kommande år bör i alla fall innehålla en halviron, några löplopp, några skidlopp och kanske något annat kul. Simning och än mer cykling bör också genomföras. Planering, strukturering och målsikte så kommer det bli ett fint träningsår.

Veckan har startat bra med 8,5 km fartlekslöpning så nu drar jag vidare och säger;
SKÅL, för ett nytt fint träningsår!

Kanske ransonen av Rosé bör minskas
framöver för än bättre träningsresultet? ;-)

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar