onsdag 17 juli 2013

Precis som det skulle vara

För nästan ett år sedan gick jag i Norra Hamnen i Lysekil. Månaden var augusti och säsongen led mot sitt slut. Säsongsarbetarna satt utanför en populär restaurang och hade avslutningssamtal. Det blåste lite och solen döljdes bakom ett stort lättare moln. Hösten låg runt knuten och vårt liv var i någon form av total kaos. Där och då sa jag att 2013 skulle jag komma tillbaka. Skaffa mig en fantastisk sommarmånad, en västkustsommar en västkustdröm som det var många år sedan jag levde och här är vi nu. Mitt i sköna varma sommardagar fyllda med det vi själva väljer att fylla dem med. En tid till att träffa gamla och nyare vänner. Tid att prova nya saker, ta ett break i strävan framåt och bara vara, varenda dag och låta livet få vara så fantastiskt som det faktiskt kan vara mellan dalar och motgångar.

En lugn dag på ön, blev en dag att prova nya saker. En dag fri från träning blev en dag fylld av aktivitet. SUP (Stand Up Paddlingsurfing) efter lunch tillsammans med familjen. Stor våtdräkt på liten tjej men lyckan att få ha kul tillsammans.



Riktigt svårt att paddla upp mot vågorna och vid ett tillfälle fick jag ge upp kampen mot vågorna och ta en annan riktning . Förmodligen var det pga dålig teknik men idag handlade det bara om att testa på. 



Från salta bad och SUP ut på golfbanan med mor. Utan grönt kort och som nybörjare är jag hänvisad till pay-and-play banan. 9 hålsbana mitt på ön, på landet. Från saltvatten till ladugårdar med andra ord.

1070066_10151565029837613_233266980_n.jpg


Min teknik har verkligen mer att önska men vad kan man begära efter möjligen en handfull rundor under min levnadstid och kanske tre i vuxen ålder? Iväg kom bollen i alla fall och himla roligt hade vi. Nästa onsdag blir nästa runda. Då skall slagen minskas drastiskt hoppas jag. Nu är jag ju varm i golfkläderna. 

Tackar livet för ännu en fin dag som vi skapat och lägger till ett fint minne. Upplevelser tillsammans med dem man gillar mest. Imorgon blir det återigen träning. Morgonlöp var det tänkt, men vad som helst kan hända. Det är ju semester. Gårdagen bjöd i alla fall på löpning 3+4 km och ett härligt gympapass på bryggan. Har verkligen kommit att älska dessa gympamornar i sommar. 

Tar imorgon fart av ön och landar i Varberg igen under några dagar. Med fyra små kommer intensiva dagar följa och det är bara att hänga med och älska varenda minut. 

God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar