söndag 14 juli 2013

Min bästa träningskompis

Igår gjorde vi hundarna sommarfina innan
dagens träningspass
Det här är min bästa träningskompis. Hon älskar utmaningar och så länge träningen anpassas så att hon hinner hänga på, på sin cykel och omgivningen där träningen genomförs är spännande ur en 6-årings perspektiv så är träningen lika kul för henne som för mig. Förra veckan följde hon med mig på ett av gympa-passen. Vi gympade tillsammans och när hon behövde vila, dricka vatten eller stoppa i sig lite energi så gjorde hon det. Igår följde hon med mig igen på mitt cross-pass. Det blev ungefär samma upplägg som förra veckan med löpning och styrkeövningar.  Utökade intervallerna i slutet bara till 75 sek x3 istället för förra veckans 60 sek. 

Innan joggen hem hade min träningskompis hittat på en hinderbana runt lekplatsen som hon ville utmana mig i. Det var rutchkaneåkning, klättring i rep, hoppa över gungor, springa runt en eka som låg på lekplatsen, gräva lite sand och slutligen rusch in i mål. Pulshöjande och roligt att "tävla" med lilla fröken bus. Avslutade lördagens annars ganska lugna dag med god grillmiddag och 50-årsfirande av vår golfklubb på golfklubben. Onsdag kväll skall jag besöka pay-and-play banan här på Skaftö med mina föräldrar för lite golfspel. Det blir ju riktigt kul! 

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar