lördag 13 juli 2013

Hälsans stig till flex.

Helt oplanerat har senaste veckans träning fått temat Friskis & Svettis. Att prova nya saker kan höja motivationen och ge resultat du inte trott. Det kan också ge en fingervisning på vart du är stark och vart du är svag. Tog löparskorna på fötterna och vätskebältet runt midjan och drog iväg för något dom kallade flex. Efter lite googlande förstod jag att det handlade om flexibilitet, alltså rörlighetsträning. Sprang 4,5 km ner till bryggan längs en väg fylld av aktivitet. En "hälsans stig", med en golfbana full av golfspelare, en tennisplan som rök av aktivtet och promenadstråk som fylldes av joggare, löpare, människor som promenerade. Nere vid badplatsen provade några på SUP (Stand Up Paddelsurfing) vilket jag hoppas skall kunna prova på i nästa vecka när sambon är på plats, och längre ut pågick seglarskolan. Älskar verkligen all aktivitet här på ön under sommaren. Det är fantastiskt med alla människor som tar tillfälle i akt att under ledigheten ägna sig åt att vara aktiva på olika sätt.

Tillbaka till flex. En otroligt duktig tjej lotsade oss igenom ett pass som verkligen utmanade rörligheten och var hur skönt som helst. Varenda fiber i kroppen fick sträcka och vridas ut och efteråt var kroppen verkligen genomarbetad och det kändes verkligen bra. Eftersom jag hade sprungit till träningen var det bara att rulla igång och springa hem också. Passade på att springa en liten omväg hem då benen kändes ganska ok så hemvägen bjöd på 6 km lätt löpning.

Mitt i fantastiska sommardagar har den här veckan alltså bjudit på fin träning.
Lördag; Löpning 2 km och Crosspass 55 min.
Söndag; Löpning 2 km och Medelgympa 55 min.
Tisdag; Löpning 3+3 km och Medelgympa 55 min.
Onsdag; Löpning 4,5 +6 km och Flex 55 min.

Har därmed skrapat ihop strax över 20 km löpning den här veckan plus löpningen under crosspasset och en massa styrka och annan konditionsträning. Två premiärer har genomförts i form av cross och flex. Vilken oplanerad härlig träningsvecka det blev! :-)

Jag fortsätter mitt härliga västkustliv kommande vecka och låter kalendern vara tom även på planerad träning och tar det som det kommer. Träning blir det oavsett! :-D

Fin dag på er allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar