måndag 8 juli 2013

En full brygga i kaotisk mambo cha-cha.

Jag har landat i Fiskebäckskil, Lysekil sedan några dagar. Sommaren har visat sig från sin bästa sida och vi har njutit av bad, sol och häng i skuggan. Men vi har inte bara slappat utan så här måndag morgon kan jag tala om att jag har träningsvärk i varenda muskel i kroppen.


Fick höra att Friskis och Svettis kör gympa hela sommaren 7 dagar i veckan 2 pass par dag nere på bryggan och redan på lördag dagen efter vi kom hit drog vi iväg på deras pass kl. 16. Visade sig, när vi kom dit, att vi skulle iväg på ett pass som heter Cross. Jag hade sprungit dit, ca 2 km medan dottern och min mor tog cykel. Startade med att springa en bit, som visade sig vara längre än vad både jag och min mor trodde varför dottern på cykel fick det lite väl svettigt och passet hade för mycket löpning för min mor så dom hoppade av passet vid badstranden. Drog vidare en bit med löpning, sedan var det dags för tre styrkeövningar; en rotationsövning där man stod som i plankan fast på händerna, dips och dynamiska utfall. Allt x2 och därefter löpning för att springa ur lite syra och avslutande lätt tempoökning. Fortsatte med ytterligare tre styrkeövningar; rygglyft, armhävningar, skridskohopp x2 följt av löpning med löpövning. Det sista setet styrkeövningar innehöll; bordet, bålrotation och upphopp med avslutande löpning som tidigare. Passet avslutades med tre 1 minuters löpintervaller och en 30 sek intervall, och en skön stretch. Vilket gymt pass. Min kropp var totalt mör och skönt trött efter detta.

Igår, söndag stack jag och min mor iväg på Fiskis morgonpass kl. 10. Ida låg i vagnen och sov så jag sprang med henne i vagnen de ca 2 km och mamma tog cykeln. Ett skönt medelgympapass med härlig ledare och en fullsatt brygga där lätt kaos startade när olika kombinationer skulle genomföras. Koordination är inte mänga människors starka sida! Men vad gör det? Det är ju bara hur härligt som helst att träna tillsammans med ett jättegäng en varm sommarmorgon nere vid havet.



Idag är det många muskler som värker så där härligt efter att dom fått utföra träning som dom inte är van vid. Styrka var inte igår men nu i sommar kommer det bli, Superhärligt!

Idag blir det bad och krabbfiske och sedan sikar jag på att låna corebollen här för ett corepass och en rask promenad idag. Imorgon blir det löpning och gympa igen.

Skaffa er en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar