tisdag 4 juni 2013

Spinning är allt som behövs

Efter träningsresan hamnade jag i någon form av tristess när det gäller träningen. Japp, även den mest inbitna kan hamna där. Träningsresan fick mig att inse att jag var där jag trodde att jag inte var (!) träningsmässigt och jag har inte haft någon plan B eftersom jag trodde jag hade en bit kvar. Jag fick väldigt klart för mig vart jag har mina styrkor och mina svagheter under resan vilket var rejält häftigt att upptäcka. Nu måste jag bara få till en fortsättning.

Allt som behövdes för att få igång motivationen igen var ett spinningpass för medlemmarna på SportsGym. Ett nytt pass med två block klättring i terräng. Grymt härligt och mycket bra respons efter passet. Game on säger vi på det och fortsätter på samma bana. :-D
Lätt högröd efter gårdagens spinningklass.
Imorgon drar jag vidare mot samma mål som jag hade under maj månad då de målen uteblev pga min tristess och omotiverade tillstånd. Mitt första brickpass har jag dock genomfört med 55 min spinning och därefter 3 km löpning i 5 min/km tempo. Men resten av målen......det är ju aldrig försent att komma igen. :-) Framöver står löpning, crossfit, cykel och styrka på träningsschemat. Sambon är i full gång med träningen i garaget där vi har trx-band. Nu skall bara jag leta mig dit ut också.

Juni skall bli en grym träningsmånad, det löftet har jag gett till mig själv. Med andra ord...ut i spåret imorgon.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du hittat tillbaka till motivationen igen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Motivation kommer och går, jag kan känna mig grymt motiverad i vissa delar av träningen för att sedan tappa i andra. Det viktiga är att komma igen, hitta glädjen i varför man håller på. Jag brukar lägga om min träning rejält när motivation tryter, testa nåt nytt, främja min kreativitet och fantasi. Våga träna annorlunda.

    Fint att läsa dina inlägg, tack för du tittade in hos mig!

    SvaraRadera