tisdag 30 april 2013

Valborgsglöd

Sambon är dålig, lillprinssessan trött och storprinsessan nöjd efter ridskolan och med en skål popcorn framför ett naturprogram istället för Valborgsfirande i Lugnvik. Jag hade dock rastlösa ben efter att det varit sämre med träning senaste veckan så nu ville jag ut.

På med skor, fram med löparglädje och ut i spåret. Skidspåret på golfbanan. Lerigt, tungt och blött. Men skall det kännas är det väl lika bra att det gör det ordentlig. Körde 2,5 km uppvärmning och tänkte därefter köra intervaller. Helt oplanerat vilken sort men lotten föll på 200 m intervaller. Tänker mig att dessa skall utvecklas till längre intervaller så småningom och landa på 1 km intervaller. Men vill gärna få upp tempot redan från början så här får starten gå.  Målet var 5 st. Då hade jag varit jättenöjd. När jag landade på vardagsrumsgolvet efter ca 1 timmes träning var jag supernöjd. 15 st. 200 m intervaller där de första fem genomfördes i leran och suget i marken känner bra på mjölksyran. Medelhastighet 4.10 min/km. Efter att ha joggat 5 min drog jag iväg på ytterligare fem intervaller. Den här gången på grusväg. Medelhastighet 4.02 min/km. Hade tänkt att nöja mig där. Jogga ett par km till och sedan hem, men nej.....kroppen ville ha lite till så avslutade med 5 intervaller på asfalt i medelhastighet 4.05 min/km. Totalt någonstans runt 8 km blev det i distans denna 30 april.

Ett lustigt, oplanerat pass men att få till intervallerna på så olika underlag var en ganska kul upplevelse.

Våren firades därmed in detta år 2013 i löparspåret och sämre ställen finns helt klart att hylla våren på.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar