fredag 15 mars 2013

Friskvårdstimme i 4.45 tempo

Ibland händer det även inom Landstinget. Att man kan ta ut sin friskvårdstimma. I solen. I vårvintervärmen. I fantastiska spår på mina längdskidor. 11,3 km i 4.45 min tempo. Helt fantastiskt att jag äntligen börjar få upp lite fart på skidorna. Att kroppen orkar hålla högre tempo i skidspåret än vad den någonsin gjort.

Min anmälan till Fitnessfighten börjar ge resultat. Starkare, lättare och med en energi som jag inte haft sedan innan allt hände i höstas. Två veckor nu. Mycket litet sockerintag, men inte helt borta. Mycket med bland annat nyttig husmanskost, havregrynsgröt, keso och frukt. Inga feta mjölkprodukter. Minus 2,5 kg på vågen och med en kropp som börjar kännas starkare och friskare än på mycket länge. Fantastisk känsla.

Det är härligt att möta våren med denna känsla i kroppen. Imorgon blir det Jämtkräftrännet 21 km med sambon. Vi hoppas på en lika fin förmiddag som idag så att man kan hoppa in i landstingsborgen med rosiga kinder lagom till klockan två.

Fin helg på er!
Kram



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar