måndag 4 februari 2013

Så länge jag kan

Nöjd och trött kropp efter
spinning idag
....skall jag använda den här kroppen till träning. Älskar känslan av trötta muskler, dundrande musik i högtalarna och tunga backar, tempokörning. Jag ÄLSKAR att min kropp svarar på träning och hur fantastisk den är. Att den är stark och uthållig. Att den klarar av så mycket, varenda dygn, varenda dag, månad efter månad, år efter år. Underbart, magiskt, fantastiskt!

55 min extensiva intervaller. Tungt, svettigt och helt grymt jobbigt men vi tog oss igen och är starkare nu än när vi gick in i cykelsalen tidigare ikväll.

Ny vecka innebär en massa nya saker som händer. Förra veckan fylldes med jobb, bad med prinsessor, simskola, snöbus och självklart träning. Måndag; Cykel intervall 55 min, Onsdag; Powerwalk plus lite styrka 75 min, Torsdag; Powerwalk med inlägg av backintervaller, snöpulsning och diverse styrkeövningar 105 min, Lördag; Längdskidåkning 10 km 52 min. En härlig träningsveck. Nu blir det nya tag denna vecka.

Cykel, styrka, stakintervaller, långpass på skidor och om jag har tur och barnen är friska blir det ett backpass på mina snöskor till fjälls. Alla snoriga näsor måste dock sluta rinna först.

Om man tömmer kroppen på energi måste man också fylla på, både innan och efter. Så vad blir bättre än finlunch  med först sjuksköterskekompisar från utbildningen och sedan planeringslunch inför TjejVasan.

Det går bra nu! :-)
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar