lördag 26 januari 2013

Dags för första utmaningen

Hej,
Tiden liksom rinner iväg och helt plötsligt så inser jag att (hjälp) det är bara 4 veckor till Tjejvasan. En fantastisk helg med ett myller av flickor, tjejer, kvinnor, damer, tanter. Vi pratar om 10 000 varav jag är en av dem. Wow vilket gäng! Trodde väl kanske att jag skulle vara bättre tränad än vad jag är så här 7 månader efter lillprinsessan kom till världen, men fokus har legat på andra saker som ni vet och jag är bara så glad att jag faktiskt kan åka. Så nu blir det åka av och att det ligger 5 gravidkilon kvar och skvalpar som en fin extra isolering det må väl vara hänt. Livets viktigaste fråga är ju trots allt inte magrutor och deffade lårmuskler även om det är läckert och om någon hade trollat dit det så hade jag liksom inte tackat nej, om ni förstår vad jag menar. ;-) Tids nog, sitter den där igen, min vältränade mage. Tids nog! :-)

Tjejvasan. Startled 4, så det är väl bara att tuta och köra. Tanken från början var väl att seeda upp sig men jag är ju redan i startled fyra så finns det inte så mycket att seeda sig till. Startled elit, 1 & 2 är ju tävlingsleden och sedan är det starled 3 som jag skulle kunna försöka få en plats i men.....Jämtkraft Ski Marathon går nästa helg och då jobbar jag. Sedan är det ICA-loppet i Åsarna lördagen därpå men jag tror hellre jag åker upp till husvagnen och åker skidor och får lite fler kilometer i benen än tar det loppet och kanske kan seeda upp mig till starled 3. Om jag skall vara ärlig så är jag nog inte så mycket bättre än starled 4 så det blir bra.

Men innan 3 mil den 23 feb, så tänkte jag ta mig an dagens utmaning. 21 km med Frida på ÖSK. HUr skall detta gå med träningsvärk i mage och lår? Har som längst åkt ca 10 km så detta blir något att bita i. Men...har man inte formen så får man gå på envishet. ;-) Som nämnt ovan så finns det ju lite energi lagrad så det är väl bara att ta fram den, men litar nog inte helt fullt ut på mina fettreserver så det blir till att äta en ordentlig frukost och lunch innan dagens utmaning. En liten bonus är att jag har storturen att få skidorna vallade av Fridas sambo innan. Tackar!!!! Kan ju inte bli bättre.

Så skaffa er en fin helg! Min startar nu med grötfrukost, pirr i magen inför alla km idag och en massa pussar på mina fina flickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar