torsdag 24 januari 2013

Från vrak till sjöduglig

Tänk vad lite sömn kan göra. Jag är inte en av de människor som måste sova 8 timmar för att få en fin dag dagen därpå. Sömn är ju som mycket annat individuellt. Jag är inte speciellt sömnberoende, men....även jag har mina gränser. Efter några tyngre dygn har vi dock återgått till gamla vanliga rutiner. Vad lillprinsessan dock är helt ovetande om är att mamman håller på att ladda för en ny nattrutin. Den rutinen som inte innefattar en massa matraster. Men som sagt, mamman måste ladda lite först.......det kommer helt klart bli en hård fight.

På tal om fight så utspelade sig ännu en hård sådan i spinningsalen igår kväll mellan kl. 18-19 på Storsjöbadet. En härlig fight! Hjälp vad vi körde! Rejält tunga intervaller och kul att sedan höra både via mail, facebook, omklädningsrum och dom som vågade sig fram efter passet, att det var ett roligt men j-ligt jobbigt. Att jobba uppe på tröskelnivå är j-ligt jobbigt och gör ont men.....det ger resultat och det var precis vad vi fick igår. Yes!!!!! Då är det bara att ladda om inför måndagens premiärspinn på min egen klass kl 18.30


Med även två promenader á 45 min blev det igår. Fram och tillbaka till Krokoms Centrum då jag hade ett ärende. En härlig motionsdag. Barnvagnspromenader i snö är inte att förringa så dom gav dom också kan jag lova även om det inte var något jättetempo.  

Dagens träning;  Styrkepass ute i kylan. Uppvärmning mycket lätt jogg på 1,5 km. Vill inte springa i -20 grader. Andra får gärna göra det men jag gör det inte om jag inte har andningsmask på mig. Har förstört luftrören under mitt första Vasalopp och höll på att hosta lungorna av mig efter det pga att det var så kallt under stora delar av loppet så försöker undvika tunga pass för andningen utomhus sedan dess. Tillbaka till mitt pass.......  :-)
Spänst-grodhopp med 160 grader "snurr", upphopp, step-up, armhävningar, tricepsdips, magövningar, utfall, m.m. och efter en timme var jag rejält nöjd och det känns fantastiskt bra i kropp och själ.

Nu är det bara att köra på fram till nästa avbrott, för oavsett så vet vi alla att dom kommer. Livet fungerar så. Ganska enkelt!

Ser nu fram emot en aktiv helg med bland annat skidåkning. Tjejvasan närmar sig ju med stormsteg. Skall bli en härlig tur.

Fortsatt trevlig kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar