torsdag 13 december 2012

Resultat

När jag kör mina cykelklasser lovar jag medlemmarna resultat, om dom vågar ta i, svettas, bli slut, ta sig utanför den där småputtrande bekvämlighetszonen. Kör man ett intervallpass så skall det kännas. Man skall behöva slita lite. Nästan vilja ge upp pga att det är så tungt. Om vi jobbar på de övre pulsnivåerna. Dock utan att slå över och dra på mjölksyra. Det är en fin balansgång som man måste öva sig på. Men det är också viktigt att våga slita lite för att träningen skall ge effekt. Alla pass skall inte vara här, på de högre nivåerna, men dom som är, skall kännas för resultat. Distans, långdistans, skall kännas på ett helt annat sätt, och ligger man rätt, gör man rätt så blir det resultat.

BodyPump. Ännu ett pass jag instruerar i som jag utlovar resultat i. Om, du vågar ta i. Vågar utmana dig själv. Puttrar du på här, på samma vikt, månad efter månad så händer inget. Vågar du utmana händer mycket. Jag vet, jag har provat själv. Jag har kört BP som enda styrketräning under perioder och fått finfina resultat. Våga satsa. Våga jobba utanför bekvämlighetszonen. Få resultat! 

Resultat. Det är vad jag också vill ha av min träning och det har jag verkligen fått också de senaste veckorna. Under mina första pass orkade jag endast ett par armhävningar på fötterna och idag efter att ha gått direkt från latsmaskinen för armhävningar drog jag till med 15 stycken. På fötterna. Därefter blev det segt. Upprepade detta x3. Alla armhävningar på fötterna. Vad hände?

En annan muskel där det verkligen är skillnad är magens muskulatur. Efter att knappt ha orkat sitta lätt bakåtlutad och jobbat i rotation med vikt, med fötterna i golvet körde jag idag 3 set á 30 med 4 kg kettelbell med fötterna lyfta från golvet.Vad hände?

Jo, jag har tränat styrka regelbundet sedan den 17 nov. 1-2 pass per vecka. Väldigt mycket egen råstyrka. Uthållighetsstyrka. Jag har vågat ta i och kroppen har tagit till sig, blivit lite starkare. Vilken känsla!

Med flera cm mindre midjeomfång än för bara några veckor sedan, med lite bättre kondition och betydligt starkare tar jag mig nu vidare mot mina träningsmål 2013, med bevis på att det jag gör funkar. Jag skall krympa ihop lite till, bli lite lättare och definitivt starkare och mer uthållig. Det var längesedan jag mådde så här bra både fysiskt och psykiskt med en skön balans i allt. Nu siktar jag framåt på samma sätt som jag gjort hittills. Firar gör jag genom den underbara träningsvärk jag kommer ha i överkropp och framför allt mage imorgon och så var det visst kakfrossa på jobbet. Det blir ett fint avslut på den här veckan och en bra uppladdning inför helgens träning. ;-)

Kak-kramar till er alla!!!!!

1 kommentar: