lördag 17 november 2012

Min trädgård -ett gym

Gav mig ut i finvädret igår för att lufta cirkulationssystem och muskler. Snacka om utmaning. Snacka om svaga muskler. Snacka om otränad. Men.....det spelar ingen roll. Det var fantastiskt ändå. Om än fantastiskt j-la skitjobbigt.

Värmde upp med barnvagnslöpning (läs lunk) i kanske 10 min. Glömde klockan och RunKeeper. Men huvudsaken var att jag blev varm och att bebis somnade. Mission completed! Startade sedan med 100 löpsteg med höga knän på stället med fokus på hållning. Dessa kallas säkert för något fint ord och skall vara bra för löptekniken enligt Christopher McDougall, även om man känner sig lite halvkufig när man står och springer på stället. Varvade dessa med dips på trappsteg. Aj!!!!!! Fortsatte med spänsthopp upp på ett av trappstegen till vår altan varvat med ryggrotationer med vikt. Därefter stepup a´3 min varvat med magrotationer. Upprpade alla övningar tre gånger. Gav mig på armhävningar också men fick ge upp då träningsvärken sedan i tisdags tog överhand.

Alltihop kan väl sammanfattas med effektivitet, mjölksyra och glädje. Solen sken in på vår baksida under hela passet och det var en fantastiskt fin dag.

***
 
Det är lördag morgon nu. "Plupp" och jag har varit vakna sedan 05.20. Suttit här i soffan med en kopp kaffe och tända ljus. Läst tidningen, tuggat på leksaker, pratat om viktiga saker, satt på en maskin tvätt och nu när stora tjejen vaknat har lilltjejen somnat om i min famn. Blir lite lätt frukost nu innan jag tänker bege mig ut på en löprunda när sambon vaknat. Hans sovmorgon idag. Min imorgon (längtar). Blir en lugn tur, inget försök till tempo utan mer bara att få ihop några kilometer. Över 4 är målet. Vi får se hur det går. Sedan måste musiken inför morgondagens spinningpass ses över. Japp, det blir tidigare premiär på spinningcykeln än vad jag trodde från början. Kul, så himla kul men samtidigt lite nervöst då det var så otroligt länge sedan jag satt i instruktörssadeln. Men det kommer bli kanon.
 
Nu frukost för att få energi för lite löpning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar