tisdag 13 november 2012

Inspirerad

Vad hände med inspirationsföreläsningen i Pulsträning som jag skulle skriva om här? Den blev inställd första gången och vid ersättningstillfället hade jag sjuka barn. Så det blev helt enkelt ingen för mig. Men det kommer en nummer två och därmed fortsättning har jag hört så jag tar sikte

Var på gymmet idag och träffade en PT. C är en otroligt duktig löpare och skidåkare så det kändes mycket roligt att få en masssa tips från honom den här timmen. Fick verkligen en nytändning. En massa nya övningar specifika för att bli en starkare och kanske även i slutändan snabbare löpare och skidåkare. Är så sugen på att komma igång med styrkan nu. En mängd av övningarna kan jag göra hemma inomhus eller i trädgården. En del saker måste jag till gymmet för. Det är perfekt att kunna blanda lite hemmaträning och på-gymmet-träning.

Blev dessuotm förälskad idag. Min nya kärlek kallas TRX och jag tror att det måste bli en snabb förlovning och sedan måste nog TRX flytta hem till oss. Snacka om kaxiga partytrix man skulle kunna göra när man övat sig lite, äh...hmmm....ok då, övat sig mycket.

Fick också en del förslag på intervallträning. Både i gymmet, i löpningen och skidåkningen. Skall vid senare tillfälle ta hjälp för teknikträning både i skidåkning och därefter löpning.

Jag tänker att om jag kunde springa Gbgvarvet på en snittid på 5.15 min/km rakt igenom efter att ha tränat seriöst under tre månader utan någon som helst hjälp med teknikträning eller löpskolning. Då Skall det inte vara helt omöjligt att kunna landa strax under 5 min/km under Gbg-varvet nästa år.

Nu skall jag bara bli beroende av träning igen. Har liksom avgiftats senaste året. ;-)

Det här blir en spännande och ny resa! :-D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar