lördag 10 november 2012

Dagar som denna

Vill jag ha fler av. När hela familjen bara är. När barnen och deras pappa bygger lego, tar ett bad och bara hänger. När dagen bara får gå utan en massa "vi-borde-göra". Utan en massa planer. Efter middagen har vi druckit kaffe, ätit kladdkaka och tränat på att göra största bubblan av stora tjejens lördagsgodis-tuggumi. Hubba Bubba så klart. :-) Det behövs inte så mycket mer vissa dagar. Det är liksom tillräckligt. Havremjölsbröd, nybakat, står på köksbänken. Gott till frukosten imorgon och kanske till en kvällsmacka innan läggdags om magen börjar kurra. Just nu är den fylld av älgskavswok och så klart kladdkaka. Ben och höfter är trötta. Inte efter att ha stått i köket ett tag idag utan efter något helt annat.

Idag har jag gjort något jag inte gjort på länge. Tagit mig iväg på spinning. Ett härligt pass på 55 min som fick ben och puls att jobba hårt. Underbart, svettigt, skönt att låta kroppen få slita lite igen. Fler pass kommer det definitivt bli framöver. Det var så skönt att äntligen knappa in sig på gymmet, in i instruktörernas omklädningsrum och vara en i gänget igen, om än inte som instruktör idag.

Imorgon får det bli något annat. Gärna styrka, kanske ett bodypump-pass. En lång promenad? Vi får se vad som händer. Det handlar ju bara än så länge om att komma igång. All träning i dagsläget tar mig närmare mitt mål. Det behöver inte vara så specifikt.

Nästa vecka är fullbokad. Full av aktiviteter som simskola, öppna förskolan, pt-träning, löpträning, lunchdater, simhuset, räkfrossa, barnvagnspromenader, babyrytmik, fikapauser. Ja, det är hektiskt att vara mammaledig. ;-) Äntligen är kalendern full med sådant som jag längtat efter. Det är så här det skall vara. Så som jag vill ha det.

Fin ny vecka ligger framför oss. Fin vecka ligger bakom oss och nu avslutar vi den imorgon med att fira tjejernas fina pappa på fars-dag!

Kram     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar