söndag 1 december 2013

Hinder i vägen, men mot fina vintertider

Att lägga fokus på specifika mål har varit svårt i höst. En bruten tumme har avlöst av en inflammerad fot som nu avlösts av en förkylning. Det gör mig inte deppad, stressad eller får mig ur balans. Det är bara frustrerande för att jag längtar. Längtar till min "tuffa-tisdag", spinningen, löpningen, HIIT-challenge. Ja, jag har mitt i alla dessa triviala, i-landsprobleminriktade hinder hittat små guldkorn. Känner att GRIT- och HIIT verkligen ger det jag vill ha, styrkan, mjölksyrafyllda muskler, uthållighet i de funktionella övningarna . Känner att löpningen ger mig ett litet andningshål då det handlar om lätta, uthållighetspass nu för att inte överbelasta foten inför skidsäsongen och cykeln ger mig tempot, den tuffare cardion, drivet och utmaningen. Träningen har ändrat inriktning, passen är inte överdrivet många per vecka men de ger mig kvalitet. Det får vara så nu ett tag. Jag kan pussla ihjäl mig för att hinna men jag vill inte. Livet måste få innehålla lite av varje just nu och mycket av familj och barn.

Runt hörnet väntar skidfyllda helger till fjälls, skidspåret rakt över vägen och tid att ta igen i gymmet med alla nya spännande inriktningar på träning. Imorgon är en ny vecka. Eller avslut för oss som jobbat hela helgen. Imorgon är också en nystart med en förkylning som förhoppningsvis har börjat släppa sitt grepp så att jag kanske har tur att kunna ta en friskvårdshalvtimme och göra premiär på vårt gym Zefyren på jobbet.

Min målbild är känslan jag hade när det här kortet togs i maj förra året. Stark, energisk och på väg mot en fin form. För hur det än är. Jag älskar att ha en kropp som orkar, som levererar, som gör det jag vill. Nu är hösten slut, hösten som verkar vara min tid då allt tok händer. Nu ligger det snö på marken. Nu tar jag formen på bilden och tar den ett steg längre. Jag har ju trots allt ett större mål där borta, lite längre fram, som hägrar och lockar. December månad blir månaden när frisk och hel är ledord tillsammans med tända ljus, energi, extra ledig tid med familjen och ett och annat pulkarace.

Välkommen december! Välkommen måndag, det är en spännande vecka som ligger framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar