måndag 12 augusti 2013

Frustration

Var så laddad inför helgens fjällpass. I den packade väskan låg kläder för att kunna genomföra tre löppass till fjälls. Ett backpass, ett långpasss och ett pass nere på myrarna längs vinterns skidspår. Blåbärshinkarna skulle fyllas med bär och....ja, just det sedan var det det där med att sätta sig framför tv´n och se en film eller två.

Lördagen började med att kommunikationen mellan mig och min sambo brast rejält varför jag fick en stor och tung planka rakt över tumleden. Illamåendet låg lika tungt som regnmolnen resten av dagen och handen pulserade och svällde upp. Tog två Alvedon och tänkte att det skulle hjälpa så jag kunde ge mig ut i skidbacken, men de där små pillrena hjälpte inte alls och löpningen ställdes in samtidigt som regnet öste ner utanför husvagnen under eftermiddagen och vi hann se både "Barbie och de magiska balettskorna" och "Call girl".

Tog sikte på söndagens långa löptur. Vaknade med en smärtande hand men kände nu att det säkert inte var något som var sönder. Tittade ut och möttes av en mur av ösregn. Klockan var halv åtta och jag skulle ge mig upp på fjället. Fjället syntes inte för den tunga dimma som låg över skidbacken och himlen var som en öppen ridå. Det blev inget distansrekord, ingen första fjäll löpning, ingen löpning över huvudtaget utan istället åt vi frukost, packade ihop och begav oss hemåt i sakta mak då det regnade så häftigt att vi knappt såg vägen.

Som sagt, så laddad och så blev det ett rejält magplask. Som vanligt är det väl bara att bryta ihop och komma igen. Idag tar jag revansch på den där helgen och ännu en träningsvecka som slutade i frustration. En liten frukost har landat i magen så om en liten stund ger jag mig ut i löpspåret idag. Det där tredje och sista löppasset skall jag väl i alla fall få genomfört även om det inte blir på någon myrmark utan hemma i 10 plusgrader och underbart (!) strilande regn.

Förra veckan skrapade jag ihop tre träningspass. ett cykelpass, ett löppass på 5 km och ett trx-pass med 4,4 km löpning. Magert löpmässigt men det ligger bakom nu. Tittar framåt och googlar runt efter lite utmaningar framöver. Vi får se vad det blir. Någon som har något bra förslag? Dagens utmaning blir i alla fall löprundan om 30 min och därefter målning och tapetsering av lillprinsessans blivande rum och kanske hinner vi delar av hallen också.

Bryta ihop och komma igen. Nu har jag deppat tillräckligt! Den här träningsveckan skall bli grym. Game on!


PS! Sambon och lilltjejen fick plockat lite blåbär så även om jag själv inte fick plockat ett enda bär kan man väl säga att två av tre "missions" klarades av. Film och blåbär. Ibland får man vara glad för det lilla. Dessutom hann jag smeta på lite Falu rödfärg på förstugan innan himlen öppnade sig i lördags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar