söndag 16 juni 2013

Löpning.....

....är för mig effektiv och lätt tillgänglig träning. Det är liksom bara att dra på skorna och springa iväg. Långt eller kort. Snabbt eller långsamt. Jag har ett behov att mäta hur långt jag springer just nu och hur snabbt det går. För mitt eget ego. För att se att jag förbättras, för att se hur långa löprundorna som jag springer är då många är nya och outforskade.

Dagens pass blev en runda på 7,2 km. Snittid 5,13 min/km. Ett medelintensivt pass. Målet var att orka hålla farten i backarna och det gick ganska bra, tror jag. Fick dock lite ont upp mot vaden och misstänker att det är någon mjukdel som protesterar mot mina skor utan dämpning. Note to self: Att köpa ett par skor med lite mer dämpning för att ha och variera med. Är inte helt övertygad om att en barfotasko är helt bra för mig men det har funkat bra att springa i den tidigare så jag vill inte välja bort den helt ännu. Men variation skadar kanske inte.

Målet med min löptränign är att om två år orka springa ett marathon efter en massa simning och cykling. Har försökt att bygga upp långsamt under det här första året efter graviditet och förlossning med varierad träning och tror jag har lyckats ganska bra men nu vill jag komma vidare i både fart, längd styrka och kondition så som sagt tidigare är målet tre löppass i veckan fram över och två crossfitpass även om jag bara fick till två löppass och en powerwalk denna veckan. Så är vardagen, så är livet och det är ganska bra ändå. Nu till veckan blir det nya tid till ny träning,Bara att ladda om och försöka få till det så gott det går.

Startar träningsveckan imorgon med terminens sista cykelklass. DET ser jag verkligen fram emot.

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar