tisdag 2 april 2013

Månadsbokslut med en massa på pluskontot


Ett bokslut i siffrornas och känslornas tecken och allt tillsammans gör en massa plus på kontot. Ja, så pass mycket plus att jag förmodligen kan ta ut en rejäl bonus om jag skulle vilja.

Jag gick in i mars med målet att bryta några vanor, sluka några kg på vågen och framför allt hitta energin och glädjen. Nu står jag här en månad senare och förstår inte hur det kunde vara så lätt och med resultat som jag själv upplever att jag har "lekt" mig till snarare än kämpat. För hela månaden har varit en helt fantastisk resa i vårvintersolen.

Med -3 kg på vågen , ett personbästa i klubbmästerskapen (Gräftåvallens skidklubb) i söndags då jag körde 10,7 km i 4.22 min/km tempo och därmed totaltiden 46.47 min och med km på både längfärdsskridskor och snöskor i benen plus premiärlöptur utan barnvagn tar jag mig an april månad med en massa energi och fräknar på näsan.

Mars månads sista träningsvecka innehöll; Cykel 55 min x2, stakträning på Storsjön 10 km, löpning 6,1 km, snöskotur 4,1 km och klubbmästerskap 10,7 km längdskidor. Mycket rörelse, mycket glädje.

Pulkaåkning i massor har det också blivit.....

.......och så lite slalom.
 
 
 
Nu tar vi oss an  de sista dagarna av påsklovet och jag tar sikte mot mina träningsmål för april månad. 
 
Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar