lördag 23 mars 2013

Vår vackra vårvinter.

Det är lördag. Tidig lördag. Klockan är 05.16 och jag är redan inne på min andra kopp kaffe medan jag spelar lite fotboll med min yngsta dotter. Trött, ja men ändå tacksam för att det enda hon bråttas  med just nu är en förkylning. Skall snart packa träningsväskan för att sticka iväg till ett gym jag aldrig besökt här i stan. Fristilen, där det idag, som på många andra gym i Sverige idag den 23 mars, cyklas för livet. Spin of Hope. Där pengar till Barncancerfonden samlas in. Ett fantastiskt bra initiativ som dragit in miljoner kronor under de år det pågått.


Det är ljuvligt väder ute nu. Den är ju äntligen här vårvintern och solen har varit som en stor gnistrande lampa från och till under flera veckor snart. Efter att mina föräldrar o stora prinsessan varit iväg på en härlig tur i spåret var det min tur att lämna över lilla prinsessan och dra iväg igår förmiddag, 13,1 km i 5.05 tempo, Ett tempo som inte alls känns speciellt påfrestande längre utan istället ganska behagligt. Dags att växla upp kanske på de här kortare sträckorna?

 Helgen bjuder på utomhus aktivitet med familjen. "IceBugRun" i Vinterparken. Även om vi nog inte kommer delta så händer det en del och skidor och skridskor är med för att kunna göra det man känner för. Sedan fyller vi på depåerna med brunch på Clarion Hotell.

 Det blir en fin dag idag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar