torsdag 17 januari 2013

Nu-kör-vi-blev-magplask-men-snart-på-gång-igen!

Jag var taggad när jag kom hem efter min resa söder över, men landade i ett magplask i form av halsont. Men har man ett gäng barn och en mor som snorar, hostar och snörvlar så åker man ju dit förr eller senare. Igår var jag helt säker på att det var halsfluss men idag vaknade jag med en hals som mår mycket bättre. Kanske hjälpte ingefärsteet med hnung i igår kväll. Fick dock byta bort båda spinningpassen den här veckan och reducera träningsplanerna till promenader.

Under -22 grader på termometern i morse och mulet när vi skulle till dagis, men på med kläder och iväg. Tänkte mig en liten promenad så lillprinsessan fick somna men Sandnäs-rundan utökades till även-kring-golfbanan-rundan och därefter Höjden-rundan. Solen sprack fram och vintern visade sig från sin vackraste sida så vem vill in så länge man inte fryser? Så med facit i hand blev det en 70 min lång promenad som nu avslutades med frukost och en stor kopp ingefärste med honung. Nu  skall halsen ge sig så det kan bli skidåkning i helgen.

Nu tror jag min bebis behöver tvättas av och därmed halva köket efter att hon intagit lunch. Hur gör hon?

Fin dag på er! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar