onsdag 26 december 2012

Spark, skidor, skiboard

Min lilla bebis slog upp ögonen kl. 04.00 igår morse. Låg och drog mig i näsan samtidigt som hon jollerade för full hals. God morgon världen! Kaffe, kaffe, kaffe. Tack för att du finns! Med kaffe och en god frukost i magen tog vi oss an dagen när ljuset tagit sig upp på himlen. Vi hade ju så många roliga julklappar som skulle testas. Inte minst skidspåret.
Fin vinterpromenad.

Sparkrace, en underskattad motionsform.

Skiboard. En väldigt rolig julklapp.
Efter en skön 2 1/2 timmes promenad med sparkrace, skibladeåkande i alla backar och diken blev det en god lunch med fisktema, gravad lax, rökt lax, sill och janssons frestelse. Sedan bar det ut i skidspåret tillsammans med en av mina fina julklappar, Silva x-trail intelligence light. En pannlampa som verkligen gjorde sitt jobb. Tack tomten! :-)
 
Spåret här i Dvärsätt är totalt 7 km. Ser nästan ut som en lite oregelbunden åtta till formen. Där ena ringen är 4 km och den andra 3 km. Körde ett helt varv plus ett extra på 3 km spåret. Riktigt fina spår då ansvarig varit ut under lunchtid och spårat. Med sedvanlig tejp på hade jag fint fäste och någorlunda glid. Dom behöver helt klart vallas om, skidorna. Kanske får bli ett av dagens, annandagens mission? Skidpasset följdes av traditionsenlig lutfiskmiddag.
 
Efter en mycket tidig start och en aktiv dag var det någon som slumrade till i soffan "lite lätt" redan strax efter åtta igår kväll. Så.....lika bra att gå och lägga sig. Efter nästan 11 timmars sömn är jag idag mitt vanliga jag. Redo för en fin dag med, inte minst, Scootertema i cykelsalen på Golds city kl. 17. Fullbokat var det igår när jag tittade så jag är supertaggad!!!! Ett pass med full gas. Intervaller rakt igenom. Kommer bli superkul och så klart "lätt ansträngande"! ;-) Nu skall jag lyssna in mig på musiken lite till och sedan blir det en god frukost.  
 
God annandag jul på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar