söndag 23 december 2012

Julstök och pepparkakshäng

Jag har så mycket jag vill skriva om. Så många idéer om vart jag vill ta den här bloggen. Dess nisch, dess jag. Men istället rullar veckorna iväg och inläggen har inte blivit så många som jag vill. Dags att förändra det nu under 2013.

Men.....nu är det dan-föredoppardan och jag myser in mig i kanel, kardemumma och skidvalladofter här hemma i vår lilla stuga en tidig morgon tillsammans med min lilla bebis. Granen står i vardagsrummet utan julkulor än så länge, då kvällen igår istället spenderades över en varm räksoppa hemma hos goda vänner och förmiddagen innebar några timmar på stan med min stora tjej för att inhandla de sista julklapparna. Påminde storprinsessan om att det nog kunde vara mycket folk på stan och fick till svar. -Men mamma det är väl inget att bry sig om. Dom kanske också vill köpa julklappar. Så sant så sant och med det sagt strosade vi hand i hand längs gågatan och avslutade med en lunch och tjejsnack på Wedemarks.

Mitt i glöggfikor, veckans storhandling och härligt julstök har det också blivit lite träning. Ja, för den här veckan har några pass fått strykas från kalenderna till fördel för annat, men vad gör det? Jag känner mig så himla nöjd ändå, och summerar (om inget oförutsett inträffar) denna vecka med ett barnvagnslöp på 6,6 km, två cykel intervall och ett skidpass. Skidpasset blir söndagens morgonpass och ett av cykel intervallpassen blir söndagens kvällspass. Japp, det som aldrig händer nu för tiden händer idag. En dag med dubbla pass. Att köra dubbla pass är inget jag strävar efter. Men idag blir det så och det känns härligt. En dag som sedan kommer avlsutas i soffan med skinkstut och uppesittarkväll efter att ha klätt granen och slagit in julklappar och sedan blir det tefatsrace om vi kan få vallat upp våra tefat lite för just nu tycker jag dom går lite trögt. ;-)
 
Nu frukost i magen innan en fin dag,
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar