torsdag 29 november 2012

All inclusivecamp

Kan inte säga annat än att vi haft en skön vecka. En sådan vecka som vi hade önskat oss. En sådan som innehöll tid för varandra, tid för träning, tid för sol och bad och god mat. Ett all inclusivecamp utan all inclusive alternativet iprickat vid resebokningen. För då blir det för mycket. För mycket mat och dryck, som man äter och dricker bara för att man har betalt för det och för att det finns där och är så lättillgängligt. Vi genomförde istället vår egen all inclusive och är lätt solbruna, ej solbrända, mätta, utvilade om än utan några längre sovmornar och känner oss redo att ta oss an vintern och den kommande härliga julmånaden som jag verkligen ser fram emot med allt vad den innefattar.

Förra veckans träningsplan genomfördes till ca 90% och får klart godkänt. 2 löppass blev 1 löppass med uppvärmning 1 km och därefter 10 st tabataintervaller. Denna j-liga intervallform som man kan kräkas av men som känns så grymt bra och som efteråt, när jag väl genomfört dem får mig att känna mig så himla nöjd med mig själv. Vill du läsa mer om tabata kan du läsa här. Intervallerna är 20 sek och vilan 10. Avslutade med 1 km lätt löpning coh gick därefter på hotellets coreträning på 30 min. Skönt pass.

2 planerade styrkepass blev...japp 2 st styrkepass. Ett med inslag av spänstträning, 100-ups (höga knän på stället), styrka för att förbättra min löpning och skidåkning. Värmde upp med 25 min barnvagnspromend och därefter 50 min styrketräning i trädgården. På Gran Canaria blev det sedan ett styrkepass på gymmet med inriktning på lite tyngre styrka, färre reps och avslutade med 20 min på motionscykeln.

***
 
Den här veckan då? Ja, längs strandpromenaden har det blivit två löppass i morgonsolen, måndag och onsdag. Lillprinsessan har legat där i sin vagn. Tuggat på en leksak eller två, tagit en powernap eller bara legat och mått gott medan jag har sprungit fram med vagnen. Första passet blev 6 km och andra 8 km. Målet var ju att springa ett pass som var längre än 7,4 under semesterveckan och det har jag nu gjort. Nöjd! Barnvagnslöpningen innebär inget mästerverk i tid men dom ger en hel del och inte minst, träningen blir av. Slutligen har det även denna vecka blivit zumba tillsammans med min stora tjej och oj vad skoj det var. Återkommer i eget inlägg om detta.
 
Efter att ha landat på svensk mark igen laddar vi om för lördag och söndag i husvagnen och därmed skidåkning nere på myren. Lyckas jag dessutom pricka in ett styrkepass imorgon i trädgården är veckan fulländad. Vi får se! :-)  
 
Må fint! Själv skall jag slänga mig in i julens månad med all min energi och riktigt gotta mig i tända ljus, julförberedelser, adventsfikor, julpyssel och så klart en hel del träning. Inte minst blir det en hel del cykel på golds och nu drar även träningen inför instruerande i bp igång. Livet har verkligen vänt igen! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar