söndag 14 oktober 2012

Det är nu det börjar!

Av olika anledningar har jag inte kunnat träna sedan i augusti och ja, ni som följt mig vet att precis innan denna vackra månad hade något ännu vackrare inträffat i vårat liv. En liten som jag burit på i nio månader hade kommit till världen och vis av erfarenhet från förra gången la jag av med träning för att spara mina fogar och höfter då jag valde att göra något helt annat förra graviditeten med ett lite sämre resultat.

Men, det är inte dåtid det skall handla om. Utan nutid. Nu. Sen. Framtid. Det är liksom nu det börjar. Jag har länge tänkt ge mig själv en Ironman i 38 års present. Det är nu jag sakta men säkert skall bygga upp min kropp igen efter ett långt, långt uppehåll. För att orka och göra det på bästa möjliga sätt. Det ligger lite spänning i det. Lite funderingar, lite känsla av att verkligen börja från början för hjälp, ni skall bara veta hur svag och konditionslös jag är just nu.

Så.....från början. Inte på det sätt jag hade tänkt mig. Men den här vägen behöver inte vara sämre. Det tog bara lite längre tid. Jag får helt enkelt skynda långsamt.

Promenader och styrketräning är det som gäller ett par veckor framöver. Jag planerar resten av oktober månad för dessa aktiviteter. Sedan hoppas jag att jag kan accelerera in i november med lite löpträning (läs jogg) och spinning. Avslutar november månad med en vecka på Gran Canaria. Familjeresa där vi skall ge oss själva allt det vi längtar efter. Förutom tid för varandra och våra barn är det för min del träning och spabehandlingar. Resan blir ett härligt avslut på november och en språngbräda in i gymvärlden igen och mitt instruerande. Längtar otroligt mycket efter att sitta på spinningcykeln igen framför våra medlemmar.

*** 
 
Fick ett skönt avslut på veckan som varit genom en riktigt skön höst-pw innan frukost och därefter lite styrka i form av armhävningar, sit-ups, ryggresningar och rodd. Både äldsta dottern och sambon fungerade fint som roddmaskiner. ;-) Har ni testat? Om inte gör det. Är väldigt roligt att använda varandras tyngd i styrketräning. Stora dottern klarar ju inte av att ro men användes gärna som roddmaskin då det blev en kul lek.
 
 
 
Annars har dagen användts åt att vara ute i höstrusket för att vinterbona trädgården, en sväng till veckans ridlektion för stora prinsessan och utrensning av kläder och framplockning av vinterkläder. Ja, för nu är den inte långt borta, den kallaste av våra årstider och jag längtar verkligen efter mina längd- och slalomskidor nu.
 
Skaffa er en fin vecka!
Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar